13 Aralık 2012 Perşembe

resimlerle çarşaf böreği yapımı:)))

selamun aleykum size önceden yaptığım çarşaf böreğini tanıştırayım :))bu günlerde canım çekiyo ama yook rejimdeyim:))neyse ilk resimdeki gibi un,su ve tuzla hamur yapıyoruz.(7 su bardağı un biraz tuz ve aldığı kadar su 1.5 su bardağı kadar)
sonra bu hamurdan 4 tane beze ayırıyotuz portakal kadar..her bezeyi pasta tabağı kadar açıyoruz...altına üstüne yağ sürüp ben tencerede dinlendiriyorum çünkü kalan yağı sonra böreğin içini serpmeden önce yufkaya serpiyorum..
aralarına yağ sürdüğüm hamurları 10 15 dk dinlendirip bezin üzerine alıyorum ve önce elimle açıp büyütüyorum sonra da kenarlarından çekerek ince bi yufka elde ediyorum ve önce yağ sonra içliğimi serpiyorum heryere eşit şekilde vee en eğlenceli yeri önce bi ucundan sonra bi ucundan bezi kaldırıp dolanmasına yardımcı oluyoruz...doladığımız parçaları tepsiye dizip üzerine 5,6 kaşık yoğurt,1 yumurta ile hazırladığım susu döküyoruz ve pişiriyoruz afiyetle yiyoruz ben şimdilik yiyemiyorum:)))size afiyet olsun...





 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder